söndag, maj 28, 2006

En grymt ovärd pizza ..


Jag åkte hem från klättringen i ågelsjön en dag i förväg efter som jag ska till polen ikväll..
I stockholm bestämmde jag mig för att ta en pizza på pizza hut efter som jag hade 50 minuter mellan bussarna.

Vad jag inte insåg var att pizza hut inte är mycket av ett snabbmats ställe numera, så jag kom in med ofräsha kläder, svättlukt och min packning. Innanför dörren blev jag stående när jag såg att man skulle invänta att bli tilldelad ett bord - "som på en riktigt satsarresturang - ajdå" tänkte jag, "men skit i det". Så jag fick ett bord, servitrisen bad mig lägga min stora ryggsäck under bordet så det skulle se lite mer propert ut. När jag fick menyn fasade jag över priserna - mellan 80 och 250 kr för pizzorna!! Så jag tog den billigaste varianten av hawaii. Det hela drog ut på tiden och jag kännde att jag höll på att missa bussen. Till sist överaskas jag av en extremt liten pizza - mindre än en vanlig tallrik för 86 kr!?! Pizzan tog i vilket fall kort tid att äta och jag hann med min buss. Men en sak är säker - jag kommer inte äta på pizza hut i sverige inom den närmaste framtiden!