torsdag, maj 18, 2006

Crash Pad inhandlad

Äntligen har jag köpt en crash pad :D

När jag skulle välja kollade jag på följande alternativ:

Svensktillverkade från hoboclimbing:
De verkade bra och hyfsat prisvärda, trots att de troligen tillverkas med svensk arbetskraft. Men det som talade emot var framför allt leveranstiden.

Tydligen köper vissa via E-Bay, men jag orkade inte vänta.

Jag kollade lite på nätbutiker som northstar.se och highsport.se, som ni kanske sett tidigare har Rasmus en Joker från PAD som är stor och skön, men jag var inte beredd att lägga ut 1800 kr(highsport.se) just nu..

På northstar fanns det bara två crash pads ? jag blev lite förvånad, den biligare av dem från Rock Empire verkade intressant, min sele kommer från samma tillverkare och jag är nöjd med den. Men bristen på information om den paddan avskräckte mig.


Till slut köpte jag en Paddy 2 via ocun.se (alltså från ab klatter & friluft), det är en föregångare till paddy 22 som finns att köpa på deras hemsida, jag fick dock paddy 2an till ett reducerat pris så jag slog till!

Den har följande specs:

Mått:100 x 80 x 8 cm

Vikt: 2,7 kg

Betalade idag, blir intressant att se när den kommer fram.

Med lite tur har jag den nästa vecka ? så jag kan bouldra :D

Slutbetygen (går sista året på gymnasiet nu) sätts ju på fredag så sen kommer man nog ha mer fritid :D

Funderar på att dra till Skjutvallen i stadsskogen efter skolan någon dag nästa vecka .. Du kan ju hänga med då wärnizzzzzzzzz ;-)